Blogs: Decorate your home
Aanbevolen: Taxi Antwerpen ( A-Taxi 03 283 83 93 ) - Global Taxi Antwerpen ( 03/ 236 38 38 )

Numero Taxi Vert  thumbnail

Numero Taxi Vert

Published Jun 08, 23
10 min read

Taxi Genval

Hij heeft 15 jaar in Haarlem gewerkt en gewoond. We boeken bij hem. Iets betalen hoeft niet. Morgenvroeg tussen 8 en 8 uur 15 worden we opgepikt. taxi in brugge. Hij heeft wel mijn naam en gsm-nummer. We zien wel, morgen. Daarna gaan we verder op wandel door het historisch centrum en komen langs een paar leuke pleintjes en straatjes die we nog niet hadden gedaan of gezien.

Bettina is “gebeten” geraakt door Gabo, de roepnaam van Marquez, die een jaar in Cartagena heeft gewoond en gewerkt, en die in vrijwel al zijn werken verwijst naar deze schitterende stad. Zo ook verwijst hij naar het Santa Claraklooster, dat nu het Sofitel-hotel is geworden. Wij gaan erheen, gaan naar binnen langs de bar, en wandelen even doorheen de prachtige binnentuin.

Dat alles wordt vermengd met een half eiwit en vervolgens flink geschud in een shaker. taxi bleu bruxelles contact. Eens uitgeschonken in een fris glas, afwerken met enkele druppels Angostura-bitters of met wat kaneel… Als het je lukt, vervolgens ons uitnodigen om te komen proeven…(wij hebben een adres in het Gentse waar je Chileense Pisco kan kopen).

Die man kent zijn werk, zoveel is zeker. We krijgen er ook nog wat olijfjes, kaasjes en chipkes bij…Dat smaakt (taxi centraal station antwerpen). De prijs is naar Belgische normen, but who cares? Hoe dikwijls leven we? Dit is vermoedelijk wel het chicste hotel van Cartagena, wij betalen voor onze 5 nachten minder dan 1 overnachting hier kost, en zijn ook goed gelogeerd, maar hebben dan toch even van de bar meegenoten.

Da’s nie moeilijk in Cartagena. Tegenover de Sofitel komt er een heerlijke geur van vis en schaaldieren naar buiten, maar de zaak en het terras zitten afgeladen vol en de wachttijd bedroeg een 20-tal minuten. Daar hadden we geen zin in, en deze wijk stond omschreven als deze met de betere restaurants.

Het kan immers maar ene keer slecht zijn, en de geur als we naar binnen stappen is alleszins niet slecht. Bettina gaat voor gegrilde octopus, ik had mijn oog eerst laten vallen op een risotto met zeevruchten, maar, rekening houdend met het feit dat ik gisteren en eergisteren al rijst had gegeten, ben ik dan van gedacht veranderd en heb ik een pasta met zeevruchten en baby-langoestenstaart in een saus van cherrytomaten genomen.

Sauna Tour Et Taxi

Dat was weer zeer lekker (taxi bedrijf antwerpen). Daarna zijn we op wandel gegaan naar het fort San Felipe, aan de rand van de stad. Dit zou het grootste bewaarde fort van Zuid-Amerika zijn. Het was een aardig wandelingetje, en het was wel een bezoek waard. Vrij goed bewaard, inderdaad een serieuze oppervlakte en een goed uitzicht op de omgeving.

De deuren gaan weer open en we stappen in. taxi vergunning. Die bussen zijn vrij hoog en bij het instappen krijg ik een serieuze pijnscheut in mijn linkerkuit. Hopelijk niet te ernstig. We zien wel, later…We doen de rit uit tot het eindpunt, al ging dit niet feilloos, want de dubbeldekker viel plots stil en pas na de 4de poging ging hij weer in gang.

Daar aangekomen nog wat peso’s uit de muur gehaald in een geldautomaat bij een bank vlak bij ons hotel, nog iets om te drinken en te knabbelen gekocht in een winkeltje tegenover die bank, vervolgens heb ik mij nog een chorizo gekocht bij een straatverkoper tegenover ons hotel, en dan ben ik nog eens “gesjoempeld” met dat alles over een omhoogstekende steen en op mijne geopereerde knie terecht gekomen.

De knie is precies niks ernstigs, die verrekking in de kuit is afwachten geblazen. Maar, we leven nog, het was weer een mooie, leuke dag, vol mooie en lekkere dingen… Buonas noches en fijn week-end… Deze nacht dikwijls wakker geweest, linkerbeen deed wat pijn, maar toch goed uitgerust in dit heerlijke bed.

Dus, goed op tijd opgestaan om eerst een degelijk ontbijt achterover te slaan, da’s in deze uitstap niet begrepen. Het smaakt weer en we gaan terug naar de kamer om alles klaar te leggen en ons zwemgerief aan te trekken(zie verder). Om 6 voor 8 gaat de telefoon, een dame brabbelt iets in ’t Spaans, en dan verbindt ze dien Hollander door: “Waar sijn jullie, ik sta te wachten”.

Ik ben genen echten whatsapper en in congé, dus ik volg dat zeker niet enorm op. Enfin, we waren toch zo goed als klaar, en wij dus naar beneden. Genen bus te zien, nen bruinen Hollander al evenmin… Hij duikt plots op van achter de hoek. “Het plan is feranderd, we chaan met de tèxi naar te klokkentoren, waar te pus wacht”.

Yellow Taxi

We hadden gisteren nog niets hoeven te betalen en de duidelijke afspraak was dat we met de credit card konden betalen. Da’s vorige keer in Medellín probleemloos gegaan, dus waarom nu niet? Wel, omdat er nen Hollander in ’t spel zat…De meisjes vroegen onze voucher, die hadden we nog niet, maar de Rachid, zo heet dien halven Hollander blijkbaar, met de nadruk op “shit”, begint er direct één te schrijven (taxi mouscron).

Het woord “schaamte” kennen ze volgens mij niet boven de Moerdijk. Enfin, ik weet zeker dat we gisteren zowel in ’t Nederlands als Spaans verschillende keren duidelijk hebben gemaakt dat we met de credit card gingen betalen, en ik draag hier nooit enorm veel cash mee, ook deze morgen niet, vrijwel alles was inbegrepen - taxi oto.

Ik weet ook dat dit om commissies gaat, maar België, Colombia of waar dan ook, je moet het spel correct spelen. Ik heb met de dames dan kunnen afspreken dat ik in het kantoor zou betalen met de credit card, de bus kwam er toch nog langs, en maakte even een stop.

A-Taxi Antwerpen

Groenendaallaan 103, 2170 Antwerpen
03 283 83 93
Click here to learn more

Voor ons geen probleem, de bus raakt vol en we verlaten Cartagena, en volgen de kust Noordwaarts. De gidse doet een uitgebreide uitleg in ’t Spaans en zegt dat diegenen die ’t niet hebben verstaan, haar moeten aanspreken … Dat werkt… Onze eerste stop was in Galerazamba, na een uurtje rijden langs mooie mangrovebossen.

Dan, aanschuiven aan de “trap”, gewoon gemaakt in steen en grond, naar de “top”, een 15 meter hoger. Daar zie je binnenkant, een modderpoel van 4 op 4 denk ik, met een soortement houten ladder om er in te gaan, en 4 meter verder eentje om er weer uit gaan.

Je gaat langs het ene laddertje die poel in, daar staat een Colombiaan klaar, en die smeert je vrijwel volledig in met modder. De modder is vrij aangenaam van temperatuur, een dikke kleverige bruine smurrie, precies gesmolten chocolade. Als je bent ingesmeerd moet je op je rug gaan liggen en je wordt naar de andere kant van de modderpoel geduwd.

Taxi Saint Etienne

Zowel mannen als vrouwen… Die massage duurt wel even, dan moet je je omdraaien met je rug naar boven, je gezicht komt niet in de modder. De massage gaat nog een tijdje verder, niet tot een happy ending, en dan wordt je naar het andere trapje geduwd. Eens je aan de beurt bent om de modderpoel langs dit trapje te verlaten, wordt de meeste modder van je lijf gewreven met de hand terwijl je naar boven klimt, zodat er niet teveel modder verloren gaat.

Het is en blijft een rare bedoening, maar het was wel fun… Nadien afgerekend met de masseurs, wasvrouwen en cameraman, nog een coco-frio, een gekoelde cocosnoot en een Aguila gedronken, en dan terug de bus in, handdoek op de zetel, in zwempak. We reden naar La Boquilla, een dorpje aan het Caribische strand, waar ons inbegrepen middagmaal werd geserveerd.

Daarna konden we nog even aan het strand vertoeven, maar we moesten wel opletten bij het “oversteken” van het strand… En, inderdaad, er reden auto’s, taxi’s en zelfs bussen op het strand. We bestelden ons voor onze zaterdag nog een Piña Colada voor mij en een Mojito voor Bettina, bij dit mooie strand. Luchthavenvervoer Merksem.

We hebben zonet nog van een uitgebreide douche genoten om de laatste modderresten weg te spoelen. taxi naar schiphol. Cartagena is ons enorm goed meegevallen, blij dat we hier geweest zijn en zeker blij dat we hier 5 nachten hadden. Medellín kon ons niet bekoren, Cartagena was een voltreffer, en het hotel was ook op en top voor ons, zoals eigenlijk alle hotels tot nu toe.

We hadden onze wekker op half zeven gezet deze morgen, maar we waren iets er voor vanzelf wakker geworden. Zondagmorgen, maar de kraanmannen in de haven van Cartagena, waar we vlak bij logeerden de vorige 5 nachten, zijn al lustig containerkes aan het verplaatsen en op een containerschip aan het laden.

We nemen ons laatste Holiday Inn express-ontbijt tot ons en checken uit. Er wordt een taxi voor ons gebeld en tegen dat we van de 10de verdieping naar het gelijkvloers zijn gezakt met de lift, staat die er al. De busterminal ligt een achttal kilometer buiten het stadscentrum, dus het is een aardig ritje.

Taxi Vert Wemmel

We zien meteen de loketten van Expreso Brasilia, waar ik gisteren online boekte, en overhandig onze voucher. Geen probleem, even de paspoorten checken, en we hebben onze tickets te pakken. Tinternet is toch iets handigs… Als we willen konden we nog met de bus van 8 uur 15 mee, maar dan zaten we meer achteraan.

Het was wel even zoeken aan welke “kade” onze bus zou vertrekken, die busstations hier zijn vrij groot, zeker in steden als Cartagena, maar de behulpzame Colombianen loodsen er ons heen. De bus is er al, bagage in de koffer en we nemen onze zitjes in. therapie taxi hit sale. Gemakkelijke zetels, genoeg beenruimte, en de bus vertrekt iets voor negenen, met een tiental minuten vertraging… Geen probleem, we hebben geen haast… De rit zou 4 en een half uur duren, een paar stops, onder andere in Barranquilla, inbegrepen.

Dit is ook een viertal kilometer buiten het centrum gelegen, maar de gele taxi’s staan te popelen. We geraken zeer vlot aan het Masaya-hotel. We hebben in San Agustín ook reeds in een hotel van deze miniketen gelogeerd. Daar waren het exotische hutjes in de natuur, hier is het een koloniaal gebouw, omgebouwd tot hostel (taxi cda).

De sfeer is zeer leuk, en het is ook maar voor één nacht. De kamer is maar om 3 uur klaar, maar de bar is open, het is zondag en weer om een verkoeling te nuttigen. De Piña Colada en de Coco Loco smaken enorm… Daarna kunnen naar de kamer… Bagage afgezet, en dan gaan we eens op stap in Santa Marta.

Het historisch centrum is hier dan ook klein, en er werden reeds een pak kantoorgebouwen tussen gebouwd. Het blijft evenwel een leuk stadje, maar niet om echt lang te vertoeven. We wandelen langs de straten, richting zee, en daar, aan het strand, zijn de Colombianen ook hun zondag aan het vieren.

We wandelen verder doorheen het koloniale centrum, waar genoeg bars en restaurants zijn, de happy hours vliegen je om de oren. We gaan even terug naar ons hotel om wat af te koelen en te verpozen. Deze avond dan nog eens op stap gegaan om te gaan eten. Eerst 2 happy hour-mojito’s, eentje voor elk, Hollanders als we zijn, en daarna heb ik nog eens ne lekkere steak met rode wijnsaus en geroosterde patatjes gegeten, terwijl Bettina zich een Thaise curry van camarones met rijst en amandelen heeft laten smaken… Daarna heb ik nog afgesloten met een lekkere espresso doble, lekkere Colombiaanse koffie… Dat was weer lekker, we staan er weer stevig op, en wandelen op ons gemak terug naar ons hotel… Bij terugkeer in het hotel zijn we, om ons week-end af te sluiten, nog een mojitoken gaan nuttigen in de bar op het dakterras. taxi aalst.

Antwerp Taxi Service

Ik tik nog efkes verder (Taxi Schilde). Morgen reizen we van hier naar Taquilla El Zaino, da’s een plaatske niet ver van hier met de bus. Daar logeren we 3 nachten vlak bij de ingang van het Tayrona Nationaal Park, naar ’t schijnt de moeite. We zijn benieuwd…We vertellen het wel hoor.